Een goede profielfoto

Een goede profielfoto geeft een winnend LinkedIn profiel

Mensen zijn visuele wezens. Dat geldt ook voor mensen die zich bezig houden met het inhuren van managers / personeel, dus laat een profielfoto jouw kansen vergroten op het vinden van een baan / opdracht. In een kwestie van milliseconden trekken mensen conclusies, maken veronderstellingen en vormen meningen over anderen op basis van het uiterlijk. De manier waarop mensen kijken heeft natuurlijk niets te maken met jouw kwaliteiten, maar het komt wel het sneller aanklikken van je profiel ten goede dus maak je meer kans op een positie.

Het selecteren van personeel behelst meer dan alleen een goed CV, ze willen weten wie je bent. Ze willen zien of je leidinggevende kwaliteiten hebt en of je vriendelijk en professioneel bent. Ze willen een voorstelling maken wat de samenwerking met jou kan zijn. Het begint dus met een goede profielfoto.

In het algemeen, het niet hebben van een profielfoto op LinkedIn kan meer schade toebrengen dan het hebben van een slechte. Veel recruiters zeggen dat een sollicitatie van veel gekwalificeerde kandidaten zonder profielfoto onderop de stapel belandt. Een anonieme kandidaat die communiceert met een onvolledig profiel wordt gezien als iemand met een lage motivatie en een matig enthousiasme voor het vinden van een baan / opdracht.

Immers, als je naar een datingsite gaat en lees het profiel van de persoon van je dromen, maar je ziet niet wie het is, klik je snel weg. Ondanks de mooie woorden wil je graag weten wie je voor je hebt.

Een sterke LinkedIn profielfoto omvat de volgende belangrijke elementen:

Een aangename glimlach:
Een goede foto is warm en gastvrij. Toon die parelwitte tanden.

Werkkleding:
Niet elke job vereist een pak met stropdas, maar je moet voor de juiste beeldvorming wel met de juiste kleding op de foto.

Bedenk welke kleding je aan zou trekken op de eerste werkdag en pas daar je profielfoto op aan.

Een aangename achtergrond:
Elke kleur en textuur als achtergrond verandert de emotionele kwaliteit van het beeld. Sommige mensen kiezen voor een groene of blauwe achtergrond dat vertrouwen en stabiliteit uitdraagt. Een vriend, een financieel adviseur, stond naast een bankgebouw om de associatie met de financiële sector te laten zien.

Een interessante invalshoek:
Uw profielfoto is niet een “mug shot”, dus kijk niet met het hoofd naar de camera. Probeer in plaats daarvan je hoofd iets gekanteld te houden of kijk over je schouder naar de camera. Probeer symmetrie rond je hoofd te vermijden.

Een teken van uw persoonlijkheid:
Een marketing werkzoekende gebruikte een beeld van zichzelf spelend op een Rock Band gitaar. Dit hielp hem aan een baan in de creatieve marketing wereld. Denk na over wat je wilt doen, wie je bent en hoe die afbeelding betrekking heeft op de branche waarin je wilt werken.

Heldere verlichting:
Omdat je foto zeer klein op een computer zal verschijnen moet je gezicht duidelijk zichtbaar zijn. Zorg voor goede verlichting op je gezicht. Het gezicht is het grootste op de foto, dus hiermee benadruk je je gezicht. Het grootste deel van de 150×150 pixels moet het gezicht bevatten.

Niet je gezicht uit uw vakantiefoto’s snijden:
Neem je profielfoto serieus en neem de tijd om een mooie foto te maken. Als je geen goede camera tot je beschikking hebt, vraag dan een goede fotograaf om je profielfoto te maken. De kosten zijn meestal minimaal en het resultaat maximaal.

Als je je zorgen maakt dat jouw foto op je LinkedIn-profiel nadelig kan werken als gevolg van leeftijdsdiscriminatie, racisme of seksisme, overweeg dan dit: Als een personeelsmanager een negatieve beslissing maakt over jouw inzetbaarheid op basis van een kleine profielfoto, dan is dat bedrijf niets voor jou.

Laatste punt, het LinkedIn zoekalgoritme geeft prioriteit aan het weergeven van profielen met afbeeldingen. Zonder een foto, zal jouw profiel waarschijnlijk niet de volledige aandacht en zichtbaarheid krijgen die het verdient.

Voor een goede foto kunt u contact opnemen met Narrow fotografie en vraag naar de speciale linkedIn actie 

Boekenlegger op de permalink.

Geef een reactie